Pagina delen
Meer mogelijkheden
Inschrijven als nieuwe patient

Esthetische tandheelkunde

Hedendaagse tandheelkunde is meer dan gaatjes vullen en tandpijn voorkomen.
Een mooi gebit is uw visitkaartje.
U kunt uw gebit bij ons laten verfraaien door middel van vorm- en kleur correcties als witte kronen, facings of door uw tanden te laten bleken.

Facings

Een facing is een laagje tandkleurig vulmateriaal van composiet of een schildje van porselein. De tandarts plakt het vulmateriaal op de tand. Zo kan hij de vorm of de kleur van een tand veranderen. Ook kan hij spleetjes tussen tanden opvullen, afgebroken hoekjes repareren, gele of bruine tanden weer wit maken en scheve tanden maskeren.

Bleken

Als kleurstoffen uit de voedings- en genotmiddelenindustrie in de tandplak dringen, zien de tanden er donkerder uit. Dit gebeurt onder andere door het drinken van koffie, thee en rode wijn. Ook roken is een oorzaak van verkleuringen. Bovendien worden uw tanden donkerder naarmate u ouder wordt. De tandarts zal uw gebit bekijken en beoordelen of bleken voor u zinvol is en of u het gewenste resultaat zult bereiken. Er zijn verschillende bleekmethoden. Afhankelijk van de aard van de verkleuring en de oorzaak van de verkleuring zal de tandarts een bepaalde methode toepassen.

Adresgegevens

Tandartsenpraktijk Wommels